Linképítés - keresőoptimalizálás
A mennyiség helyett a minőségen a hangsúly!
A linképítés az egyik legnehezebb és legnagyobb kihívást jelentő keresőoptimalizálási feladattá vált napjainkra.
A jó linképítő nem csak egyszerűen ismeri a linkszerzési módokat, de jó kapcsolatteremtő képességgel rendelkezik, kitűnő tartalomkészítő, ért a programozáshoz, és persze a hagyományos marketingmódszerekkel is tisztában van. Ezek nélkül ma már minőségi linket szerezni igen nagy feladat.
Ne legyenek illúzióink. Hatékony linképítés nélkül, nincs siker a keresőoptimalizálásban. Ha több forgalmat szeretnél a keresőkből ez egy kihagyhatatlan lépés.
A linképítés szabályai
Az 1990-es évek végén a linkek olyanok voltak, mint a szavazatok. Azok a weboldalak, amelyekre sok link érkezett, jobb helyezést értek el a keresőkben, mert a keresők ezeket értékes, fontos weboldalaknak vélték. A link szavazat volt egy weboldalra, és amelyik sok szavazatot kapott, annak jutalma a jó helyezés volt.
A linkek ma is nagyon fontos szerepet töltenek be a rangsorolásban. A Moz.com adatai szerint a linkek súly a teljes algoritmusban még mindig megközelítő az 50%-ot, azaz egy-egy weboldal sikerének felét a linkek adják. E nélkül nincs igazán jó helyezés a találati listán.
Linkek súlya a rangsorolásban
Az évek előrehaladtával azonban a linkek értékelése egyre összetettebbé vált. Korábban a sok link garancia volt a jó helyezésre, ma már a linkek minősége, sokkal fontosabb, mint azok mennyisége.
A keresőmotorok egy-egy link értékét már nem csak a linkerő alapján értékelik, hanem értékelik a linkek bizalmi mutatóját, relevanciáját, és a spam kockázatot is. A megbízható oldalak, más megbízható oldalakról is kapnak szép számmal linket, miközben a gyenge minőségű spam oldalak, nagyon ritkán kapnak megbízható oldalakról linket.
A ránk hivatkozó linkek minősége nem csak a rangsorolást befolyásolja, hanem azt is elárulja, hogy oldalunk mennyire megbízható, mennyire tekinthető tekintélyes oldalnak.
Ha hosszú távon sikeresek akarunk lenni az interneten, akkor kerüljük az értéktelen, spam linkeket, és törekedjünk a minőségi, nagy bizalmú linkek megszerzésére!
A linképítés fogalma
A linképítés egy olyan tevékenység, amelynek célja, hogy más weboldalakról, a mi oldalunkra mutatkozó hiperlinkeket, webes hivatkozásokat szerezzünk. A hiperlink, vagy ahogy hétköznapi nevén nevezzük a link, weboldalakat köt össze az interneten. A keresőmotorok a linkeket feltérképezve jutnak el új weboldalakra, és a rangsorolási algoritmusuknak is fontos része. A minőségi linképítés a keresőoptimalizálás egyik legnehezebb feladata, e nélkül nincs igazán sikeres webes jelenlét.