Keresőoptimalizálás (SEO) avagy akarod, hogy a weboldalad pénzt termeljen, és még sikeresebb legyen?
A nagy kérdés, hogy miért a keresőoptimalizálást érdemes választani?
A keresőoptimalizálás az első hónapban nem nagyon hoz látogatókat. A Google keresőnek időbe telik feltérképezni a weboldalad, és kiértékelni azt és a rá mutató linkeket. Lehet, hogy az első hónapban pár szóval felkerülsz a Google 60-70-dik helyére de erre elég kevesen kattintanak. A potenciális vásárlók az első 40-50 találatot nézik át, és ebből az első 10-20 szerzi meg a keresők nagy %-át.
Több hónapos folyamatos keresőoptimalizálás kell, hogy több kulcsszóval is eredményt érjünk el a Google keresőben. Mikor viszont a jó helyezéseket eléred, már láthatóan jönnek a látogatók a honlapodra.
A keresőoptimalizálás elején egy látogató megszerzése sokkal többe kerül mint AdWords-el, de a látogatóra eső kiadás hónapról - hónapra egyre kisebb lesz, és akár 5-10 Ft / látogatóra is lecsökkenhet hosszabb időtartamon.
A keresőoptimalizálás árak a konkurencia számától és erősségétől függnek. Általában 1 év után körülbelül fele annyiba kerül egy látogató keresőoptimalizálással.
A keresőoptimalizálás külső tényezői
A weboldal optimalizálás külső tényezői az, hogy mennyi és milyen erősségű link mutat a weboldalra és aloldalakra. Nem mindegy, hogy milyen weboldalakról linkelik, hogy azon a weboldalon milyen szövegek, tartalmak vannak vannak.
Milyen mértékben befolyásolja a weboldalt, a keresőoptimalizálás külső és belső tényezői?
Keresőoptimalizálással foglalkozó cégek gyakran nyilatkoznak olyan dologról, hogy milyen arányban, értékben számítanak a weboldal optimalizálás során a külső és belső tényezők. Valójában ezek nem mért adatok, inkább a keresőoptimalizálás során végzett munka tapasztalataiból származik.
Néhány évvel ezelőtt a Google számára fontosabbak voltak a külső tényezők, hogy mennyi és milyen érősségű link mutat a weboldaladra. Akkoriban 35-65%-os arányról beszéltünk: vagyis 65%-ban a külső tényezők határozták meg a weboldal helyezését, csak 35%-ban számított a weboldal tartalma.
Mára ez az arány sokak véleménye szerint megfordult. Sokkal fontosabbá vált a weboldal belső szövege, tartalma. Az arányok 65-35%-ra változtak.
Sokak szerint nem a pontos számok számítanak, hanem a weboldal optimalizálás során a belső és külső tényezőket egyszerre párhuzamosan fejleszd. Az sem megoldás, ha telerakod a weboldalad értékes szöveggel, tartalommal, de egyetlen normális erősségű link sem mutat rá. Az sem megoldás, hogy linkhegyek mutatnak a honlapodra, de nincs semmilyen értékelhető belső tartalom. Ha folyamatosan foglalkozol a weboldal optimalizálás külső és belső feltételeivel, akkor olyan helyre fut be a weblapod a Google keresőben, amely folyamatosan hozza be a weboldaladra a látogatókat.