Mennyibe kerül egy AdWords hirdetés?

Az AdWords hirdetési kampány árai nem fixek. A kulcsszó árát befolyásolja a piaci verseny és a hirdetés relevanciája. Felkapott témában sokkal nehezebb a fizetett hirdetésekbe bekerülni, mert nagy a verseny, aminek következtében a népszerű kulcsszavak ára magasabb.

A Google annál olcsóbban adja az AdWords hirdetést:

  • minél relevánsabb a hirdetés a keresett szóra
  • minél szorosabb összefüggésben van az érkezési oldallal
  • minél nagyobb átkattintási arányt produkál

Ezen és egyéb tényezők figyelembevételével alakítja ki a Google minden egyes kulcsszó minőségi mutatóját. Az AdWords kampány megtérülési sikerének kulcsa a szakszerű beállítás, a magas minőségi mutató elérése és fenntartása.

Az AdWordsnél Ön mondja meg, hogy mennyit szeretne elkölteni egy nap/hónap alatt. Tehát annyiba kerül egy hirdetés, amennyit áldoz rá. Eltérően a hagyományos médiától a kampányon bármikor, korlátlan alkalommal változtatni tud.

A Facebook hirdetéseknél alapvetően 4 féle lehetőség van, amiért fizethetünk:

  • Kattintás alapú hirdetések, amikor egy kattintásért fizetünk. (Itt meghatározhatjuk, hogy maximum mennyi pénzt vagyunk hajlandóak adni egy kattintásért. Automatikus beállítás esetén a Facebook állítja be a licitösszeget úgy, hogy minél több kattintás érkezzen az adott költségkeretből.) Ezt remarketing kampányoknál ajánlom, illetve termékértékesítő kampányoknál is.
  • Konverzió alapú optimalizálás: Ebben az esetben megjelenésekért is kell fizetnünk. Manuális verzió esetében mi meghatározhatjuk azt, hogy mennyit ér meg nekünk egy konverzió. Javaslom a konverzióra optimalizált beállításokat feliratkoztató kampányok esetén. Manuális beállítás esetén a tapasztalat az, hogy lassan indulnak el a hirdetések, hasznos akkor váltani erre a verzióra, ha már van jó néhány konverziónk.
  • Megjelenés alapú Facebook hirdetés: Ebben az esetben 1000 megjelenés után fogunk fizetni. A Facebook törekszik arra, hogy minél többször megjelenítse a hirdetéseket. Ritkán használjuk ezt a verziót, előfordult már azért többször, hogy jobb eredményt hozott ez a verzió, mint más feliratkoztató kampányban.
  • Napi elérések emelése – Itt szintén megjelenés alapon történik a fizetés.