Keresőoptimalizálás - Gyakori kérdések

Mi a legfontosabb kritérium a helyes domain kiválasztásánál?

Az egyik legfontosabb szempont egy domain esetében annak megjegyezhetősége a látogatók számára. Köthetjük a domain nevet a cégnevünkhöz, vagy köthetjük a szolgáltatásunkhoz is. Amennyiben a cég profilja szűkíthető 1-1 szolgáltatásra, az esetben javasoljuk az utóbbi megoldást. Minél rövidebb a domain, annál használhatóbb, hiszen könnyebb megjegyezni és az elértés, elírás veszélye is kisebb.
Lehetőség szerint a kiválasztott domain írás- és kiejtési módja egyezzen meg!

Milyen keresőoptimalizálás szempontokat vegyek figyelembe a domain regisztráció során?

Keresők szempontjából a legfontosabb szempont az, hogy a látogatók számára legrelevánsabb, legkézenfekvőbb szóból képezzük domain nevünket. Az alábbi oldalon tudjuk ellenőrizni, hogy egy adott kifejezésre hány keresés indul el a Google keresőben.

Ha már minden általam ellenőrzött domain foglalt, mit tehetek?

Ha foglalt minden domain, amit leellenőriztünk, ne csüggedjünk. Kiváló megoldás ha 1-1 szó ragozott alakját (pl. ablakotcserelek.hu) regisztráljuk domain névként. Ezen kívül a többes szám használata is megoldást jelenthet.

Szintén megoldás lehet, ha földrajzilag szűkítjük tevékenységünket. Amennyiben nem használhatóak a fenti tippek, képezhetünk domain nevet egy második kulcsszó segítségül hívásával.

Figyeljünk azonban a konkurencia domainjeire is a fenti módszerek használata során, nehogy más honlapra szállítsunk látogatókat választásunkkal - törekedjünk rá, hogy a domain maradjon könnyen megjegyezhető és összetéveszthetetlen.

Milyen végződést válasszak?

Magyarországon a legértékesebb a magyar, tehát a .hu azonosító. Látogatóink nagy része egy honlapcímet hallva a végződést magától értetendően .hu -nak gondolja, ezért elsősorban .hu domain regisztrálására törekedjünk, amennyiben a célcsoport magyarországi. Ha végképp foglalt minden lehetőség .hu alatt a .eu és a .com végződést javasoljuk.

Használjunk e ékezetes domain neveket

Az ékezetes domain nevek használatát nem tartom túl szerencsés ötletnek. Mégis érdemes megvásárolni az ékezetes domaint is, már csak azért is, nehogy a konkurenseid megszerezzék.

Használni az ékezet nélküli változatot érdemes, az ékezetes domaint pedig „parkoltatni”.

Van azonban egy különleges helyzet, mikor nagyon megéri ékezetes domaint használni: ha a cégednek legfontosabb kulcsszóban van ö, ü, ő vagy ű betű.

Ebben az esetben a domain névben lévő ékezetes szavakra nagyon könnyű a honlapot optimalizálni, és a Google gyorsan nagyon jó helyre fogja besorolni!

Nem elég azonban az ékezetes nevet megvásárolni. Tudod: a konkurensed honlapot indíthat az ékezet nélküli változaton.

Erre azért van szükség, hogy ha valaki megszokásból ékezet nélkül írná be a honlapod nevét, mégis az ékezetes változatra jusson.

Ha nincs átirányítás, és a honlap mind a két domain név alatt bejön, azt a Google duplikált tartalomnak veszi, és bünteti!

Az ékezetes domain persze nem jelenti azt, hogy megúszod a szövegírást és a prémium linképítést, ami a jó Google helyezés alapja. Teljesen megúszni nem fogod, csak jóval kevesebb munkával érhetsz el eredményt.